Salgs- og Leverngsbetingelser

1. Anvendelse og gyldighed

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle handler, aftaler og serviceydelser leveret af HALLES ApS. Ved at indgå en aftale med HALLES ApS accepterer kunden de nedenstående betingelser i deres helhed. Betingelserne omfatter tilbuds gyldighed, serviceaftaler, betalingsbetingelser og andre forhold, som er nødvendige for at sikre en klar forståelse mellem HALLES ApS og kunden. Vi anbefaler, at du som kunde læser disse betingelser grundigt igennem.

2. Tilbud og gyldighed

Alle tilbud fra HALLES ApS er gyldige i 60 dage fra tilbudsdatoen, medmindre andet er skriftligt aftalt.

3. Serviceaftaler og opsigelse

Ved indgåelse af en løbende serviceaftale kan denne opsiges skriftlig med 1 måneds varsel til udgangen af en kalendermåned.

For serviceaftaler med årlig interval, skal opsigelsen være inden 1. januar.

Der ydes ikke fortrydelsesret, medmindre andet er skriftligt aftalt.

4. Reklamation og mangler

Eventuelle mangler eller reklamationer skal påberåbes straks efter arbejdets udførelse. Reklamationer, der fremsættes senere end 7 dage efter udførelsen, vil ikke blive taget til følge, medmindre manglen ikke kunne opdages ved almindelig gennemgang.

5. Force Majeure

HALLES ApS er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af aftaler, der skyldes force majeure-begivenheder såsom naturkatastrofer, pandemier, krig, strejker eller andre forhold, der ligger uden for virksomhedens kontrol.

6. Forberedelse af arbejdsområde

Kunden skal sikre, at arbejdsområdet er ryddet og tilgængeligt ved HALLES ApS' ankomst, således at HALLES ApS uden ulempe kan udføre det aftale arbejder. Eventuelle ekstraomkostninger som følge af manglende forberedelse af arbejdsområdet vil blive faktureret til kunden.

7. Anvendelse af kemikalier

HALLES ApS anvender stærke, men lovlige kemikalier til behandling af fliser, alger, vinduer og ved højtryksrens. Kunden er gjort opmærksom på og accepterer, at der anvendes kemikalier, der kan have miljømæssige eller sundhedsmæssige påvirkninger. Det er kundens ansvar at sikre, at uvedkommende, såsom børn og husdyr, holdes væk fra behandlingsområdet.

8. Betaling og misligholdelse

Betaling for udført arbejde skal ske senest 14 dage efter fakturadato, medmindre andet er aftalt. Ved forsinket betaling pålægges renter i henhold til rentelovens almindelige bestemmelser. Hvis kunden er i misligholdelse, forbeholder HALLES ApS sig retten til at undlade at udføre yderligere arbejde, indtil betalingen er modtaget.

9. Vejrforhold

HALLES ApS er ikke ansvarlig for forsinkelser eller aflysninger af arbejde på grund af vejrforhold, herunder regn, sne, frost, storm eller lignende. Hvis en aftale aflyses på grund af vejret, bortfalder aftalen ikke, men udskydes og udføres inden for en rimelig tid, dog senest inden for 30 dage.

10. Aflysning af aftaler

Kunden skal aflyse eller ændre en aftale inden for en rimelig tid, som minimum 7 dage før det aftalte tidspunkt, medmindre andet er aftalt skriftligt. Ved manglende rettidig aflysning forbeholder HALLES ApS sig retten til at fakturere for eventuelt tabt arbejdstid.

11. Ansvarsbegrænsning

HALLES ApS er kun ansvarlig for direkte skader som følge af grov uagtsomhed eller forsætlig misligholdelse. Virksomheden er ikke ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, tab af indtjening, mistede besparelser, tab af data eller andre følgeskader.

12. Ændringer og ekstraarbejder

Ændringer eller ekstraarbejder, der ikke er omfattet af den oprindelige aftale, skal aftales skriftligt og vil blive faktureret særskilt. Kunden er ansvarlig for eventuelle meromkostninger forbundet med sådanne ændringer.

13. Garanti og vedligeholdelse

HALLES ApS tilbyder en 10 års garanti på fliserens der efterfølgende er blevet imprægneret af virksomhedens valgte imprægnering. Garantien gælder fra tidspunktet for udførelsen, såfremt kunden tilkøber den årlige serviceaftale og fastholder denne i alle årene, uden afbrydelser.

HALLES ApS tilbyder herudover ikke garanti på udført arbejder, da resultatet kan påvirkes af eksterne forhold, som virksomheden ikke har indflydelse på, såsom vejret, omgivelsernes tilstand og kundens egen vedligeholdelse.

14. Fotodokumentation

HALLES ApS forbeholder sig retten til at tage før- og efterbilleder af arbejdsområdet til brug for dokumentation og markedsføring. Kunden kan frabede sig brugen af billeder til markedsføringsformål ved skriftlig henvendelse.

15. Sikkerhed og skade på ejendom

HALLES ApS er ikke ansvarlig for skader på ejendom, der skyldes kundens manglende oplysning om forhold, der kan udgøre en risiko, herunder men ikke begrænset til skrøbelige overflader, ustabile konstruktioner eller eksisterende skader.

16. Privatlivspolitik og databeskyttelse

Personlige oplysninger, der indsamles i forbindelse med aftalen, vil blive behandlet i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Oplysninger vil kun blive anvendt til at opfylde aftalen og vil ikke blive videregivet til tredjepart uden kundens samtykke.

17. Forbehold for fejl og ændringer

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer og ændringer i tidsterminer og vilkår, der måtte blive nødvendige som følge af ændrede omkostninger, leveringsbetingelser eller andre forhold uden for HALLES ApS' kontrol.

18. Skadesløsholdelse

Kunden forpligter sig til at skadesløsholde HALLES ApS for eventuelle krav, omkostninger, skader eller udgifter, der måtte opstå som følge af manglende overholdelse af de opstillede vilkår eller kundens egen uagtsomhed.

19. Værneting

Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med denne aftale, skal afgøres ved retten i Holstebro.